دنیای تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

ماوس بی سیم

ماوس بی سیم

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، و وسایل جانبی کامپیوتر را طوری می سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین وسیله برای کسانی که همیشه مسافرت می کنند و از لپ تاپ استفاده می کنند ماوس بی سیم است. البته از این ماوس برای کامپیوترهای رومیزی هم استفاده می شود که به شما کمک می کند که همیشه میزتان بدون سیم و مرتب باشد. ماوس بی سیم هم مثل بقیه وسایل بدون سیم کار می کند، سیگنال های فرکانس رادیویی را به یک دستگاه فرستنده و گیرنده می فرستد و می گیرد.

 

 

راهنمای اتصال ماوس بی سیم (Wireless Mouse) به لپ تاپ


 اگر همیشه در سفر هستید، مجبورید همه جا با خود لپ تاپ ببرید. ماوس بی سیم (Wireless Mouse) اولین و بهترین ابزار جانبی برای شما در سفر خواهد بود. در این مقاله شما را با نحوه اتصال ماوس بی سیم به لپ تاپ آشنا خواهیم کرد.یکی از مزیت‌هایی که لپ تاپ ها برای ما داشته اند خلاصی از سیم‌های فراوانی بود که کامپیوترهای خانگی به دور ما می‌پیچیدند. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و تجهیزات جانبی لپ تاپ ها بدون سیم (Wireless) ارائه می‌شوند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.
پس از باز نمودن بسته موس باتری‌ها را درون ماوس قرار دهید. توجه کنید که باتری‌ها حتما باید سر جایشان قرار گرفته باشند. هم اکنون شما باید دستگاه فرستنده و گیرنده را در بسته بیابید که معمولا شبیه یک قلم یا حتی USB در مدل‌های ماوس جدید است. دستگاه فرستنده و گیرنده را در یک درگاه (port) خالی USB قرار دهید، سپس دکمه‌ی روشن "ON" که روی آن قرار گرفته را بیابید، دکمه‌ی روشن "ON" روی ماوس بسیار کوچک است و باید مطمئن بشوید که حتما روشن باشد. شما باید هر دو دستگاه ماوس و فرستنده و گیرنده را فعال نمایید. دکمه‌ی "ON" هر دو ابزار را فشار داده و کامپیوترتان را restart نمایید.
اگر بسته حاوی CD مخصوص ماوس باشد، CD را در دستگاه قرار داده و برنامه‌های ماوس (Mouse Drivers) را روی کامپیوترتان نصب نمایید. این درایورها بین ماوس، دستگاه فرستنده و گیرنده و سیستم‌عامل ارتباط برقرار می‌نمایند. بعد از این که CD ماوس را در دستگاه قرار دادید شما را راهنمایی می‌نماید که برنامه را چگونه نصب (Install) نمایید. بعد از نصب تمام برنامه‌ها سیستم را دوباره راه‌اندازی (restart) نمایید. ماوس وقتی فعال است دستگاه فرستنده و گیرنده را به طور اتوماتیک پیدا می‌کند. فاصله بین ماوس و دستگاه نباید خیلی زیاد باشد این فاصله با توجه به کیفیت و نوع فرکانس موس شما متفاوت است که در انواع 2.4GHz این فاصله تا 8 متر می‌باشد.
اگر شما تمایل دارید که از ساگر شما تمایل دارید که از سیم‌های اضافی متصل به کامپیوتر خلاص شوید، یک بسته‌ی ترکیبی ماوس و کیبورد را خریداری نمایید. اگر نگران کمبود درگاه‌های USB برای اتصال وسایل جانبی هستید می‌توانید از یک USB external استفاده نمایید. ماوس های بی سیم برای حمل‌و‌نقل راحت‌تر هستند و کوچک‌تر از انواع معمولی می‌باشند.اوس یا موشواره به دو دسته با سیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند و در این مقاله از اسپیرو قصد داریم نحوه نصب ماوس بی سیم به لپ تاب را آموزش دهیم.
بی‌سیم شدن ماوس‌ها دردسرها را کم کرده است و دیگر خبری از سیم‌های طول و دراز دست و پا گیر نیست و بعد از تولید ماوس بی سیم کمتر کسی از ماوس با سیم استفاده می‌کند. ویژگی‌های منحصر به فردی چون قابل حمل بودن ماوس بی سیم به خصوص برای افرادی که در سفر نیز دائما با لپ تاپ خود مشغول به کار هستند ماوس Wireless بسیار کارآمد است.
البته ماوس‌های گیمینگ که نیاز به سریع‌ترین عکس‌العمل‌ها را دارند با بی‌سیم شدن به مشکلاتی مانند کندی و یا قطعی ارتباط دجار می‌شوند و به این دلسل اکثر ماوس‌های گیمینگ به صورت سیم‌دار ارائه می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب مربوط به تفاوت ماوس گیمینگ و عادی را مطالعه کنید.
امروزه گرایش مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وسایل جانبی کامپیوتر و لپ تاپ به سمت بی‌سیم شدن و "قابل حمل بودن " است. حتما بسیاری از شما لپ تاپ‌های سنگین را به خاطر دارید که امروزه رقابت بر سر تولید لپ‌تاپ‌های بسیار سبک است و یا وسایل جانبی چون کیبورد بی سیم هم مانند ماوس بی سیم مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و میزان فروش ماوس و کیبورد‌های بی‌سیم به قدری بیشتر از انواع با سیم آن‌هاست که موس و کیبورد کومبو Logitech MK27 و ماوس بی سیم Logitech M185 پرفروش‌ترین محصولات در دسته خود در سراسر جهان هستند.
 

 

اجزای تشکیل دهنده ماوس بی سیم

 

  • دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار دارد.
  • دستگاه گیرنده به اشکال مختلف طراحی شده است که شبیه به فلش یا قلم به لپ تاپ متصل می‌شوند.

 

چند نکته‌ مهم در مورد ماوس بی سیم

 
درست است که ماوس بی سیم نیازی ندارد که به لپ تاپ شما متصل باشد اما بیشترین مصافتی که لپ تاپ با ماوس بی سیم می‌تواند داشته باشد نهایتا ۹ قدم است اما در نسل جدید ماوس بی سیم هایی که در بازار وجود دارد؛ تکنولوژی ۲٫۴ گیگاهرتز تا ۳۰ قدم فاصله نیز می‌توان تا لپ تاپ داشت.
 
ماوس‌های بلوتوثی به سبب اتصال به کمک فناوری بلوتوث قابلیت‌های بیشتری نسبت به ماوس‌های عادی دارند؛ به عنوان مثال ماوس Logitech MX Master 2S دارای قابلیت FLOW می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا به چند کامپیوتر به صورت همزمان متصل شوید و به انتقال فایل در بین آن‌ها بپردازید. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا مطلب مربوط به تکنولوژی FLOW را مطالعه کنید.
لطفا در خرید ماوس بی سیم خود دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید از استانداردترین ماوس های بی سیم بازار استفاده کنید.
 

  • ۹۹/۰۳/۰۵
  • سیما نصر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی